Posted by on 1 listopada 2018

Perspektywy wprowadzenia niektórych reform wyglądają dobrze, ale kompleksowa, trwała reforma systemu opieki zdrowotnej musi czekać na kolejny dzień. Republikanie popierają ambitną agendę prezydenta Baracka Obamy, która szybko zanika, gdyby kiedykolwiek istniała. Pomysłowe, prawdziwie dwupartyjne podejście, które odsuwa system od sponsorowanego przez pracodawcę ubezpieczenia – planu Wyden-Bennetta – nie przyniosło żadnego efektu. W obrębie demokratycznej większości ostre spory w każdym domu, a także między Izbą a Senatem, nie wróży dobrze dla spójnego ustawodawstwa, nawet jeśli uda się osiągnąć kompromis polityczny. Rozczarowanie reakcją części społeczeństwa i impas w Kongresie może doprowadzić do porzucenia reformy w tym roku. Przy tak wielkiej potrzebie i przy tak wielkim wysiłku wysuniętym przez tak wielu ludzi, byłoby to przestępstwem. Prawie wszyscy zgadzają się, że obecny amerykański system opieki zdrowotnej jest dysfunkcyjny: jest zbyt kosztowny, zbyt niepełny i zbyt podatny na możliwe do uniknięcia uchybienia pod względem jakości opieki. Prawdziwy środek wymagałby poważnych zmian w finansowaniu i organizacji opieki; takie zmiany mają obecnie niewielkie poparcie ze strony polityków lub opinii publicznej. Ale trzeba zacząć.
Chociaż kompleksowa zmiana prawdopodobnie nie będzie możliwa w tym roku, należy wprowadzić i można wprowadzić kilka szczegółowych reform: utworzenie giełd ubezpieczeniowych, eliminacja lub ograniczenie zwolnienia podatkowego z ubezpieczenia zdrowotnego sponsorowanego przez pracodawcę, powołanie komisji eksperckiej do opracowania zmian w sposób, w jaki Medicare płaci usługodawcom, oraz zapewnienie zapewnionego finansowania dla quasi-niezależnego instytutu oceny technologii. Każda z tych zmian ma duże prawdopodobieństwo, że zrobi coś dobrego. Wzięte razem wzmacniają się nawzajem i stanowią podstawę dla dalszych reform.
Giełdy ubezpieczeniowe łączące firmy ubezpieczeniowe i potencjalnych nabywców mają niższe koszty administracyjne niż system, w którym wielu sprzedawców i kupujących ubezpieczenie musi zawrzeć odrębne umowy. Wymiany są szczególnie cenne dla indywidualnych nabywców, dla osób prowadzących działalność na własny rachunek i dla małych firm; byłyby również doskonałą alternatywą dla ubezpieczenia sponsorowanego przez pracodawcę. Aby odnieść sukces, giełdy muszą przyciągnąć dużą liczbę zarejestrowanych osób – zarówno osoby zdrowe, jak i chore – i muszą posiadać zasady dostosowywania ryzyka, aby chronić firmy ubezpieczeniowe, które rejestrują nieproporcjonalną liczbę chorych beneficjentów.
Giełdy ubezpieczeniowe, które przyciągają dużą liczbę uczestników, korzystają z efektu skali, eliminują koszty brokerów i mogą oferować szeroki wybór polis ubezpieczeniowych. Z punktu widzenia firm ubezpieczeniowych dobrze funkcjonująca wymiana jest korzystna, ponieważ pozwala na dodawanie dużej liczby klientów przy stosunkowo niskich kosztach. Alain Enthoven zwrócił uwagę, że federalny program świadczeń zdrowotnych dla pracowników jest rodzajem wymiany ubezpieczeń1. Chociaż nie nazywa się go giełdą ubezpieczeniową, działa podobnie do jednego i dobrze funkcjonuje zarówno dla pracowników rządowych, jak i firm, które je ubezpieczają. System emerytalny pracowników publicznych Kalifornii (CalPERS) pełni podobną funkcję dla pracowników stanu Kalifornia i samorządów.
Objawienie, że najlepsi szefowie Goldman Sachs otrzymują bezcłową polisę ubezpieczenia zdrowotnego za 40 000 $ rocznie, podkreśla to, co jest prawdopodobnie najbardziej regresywną cechą całego federalnego kodu podatkowego: zwolnienie z podatku składek pracodawcy na składki na ubezpieczenie zdrowotne
[przypisy: wyrostek haczykowaty, dyżury aptek wołów, rzadkie choroby genetyczne spis ]

Powiązane tematy z artykułem: dyżury aptek wołów rzadkie choroby genetyczne spis wyrostek haczykowaty

Posted by on 1 listopada 2018

Perspektywy wprowadzenia niektórych reform wyglądają dobrze, ale kompleksowa, trwała reforma systemu opieki zdrowotnej musi czekać na kolejny dzień. Republikanie popierają ambitną agendę prezydenta Baracka Obamy, która szybko zanika, gdyby kiedykolwiek istniała. Pomysłowe, prawdziwie dwupartyjne podejście, które odsuwa system od sponsorowanego przez pracodawcę ubezpieczenia – planu Wyden-Bennetta – nie przyniosło żadnego efektu. W obrębie demokratycznej większości ostre spory w każdym domu, a także między Izbą a Senatem, nie wróży dobrze dla spójnego ustawodawstwa, nawet jeśli uda się osiągnąć kompromis polityczny. Rozczarowanie reakcją części społeczeństwa i impas w Kongresie może doprowadzić do porzucenia reformy w tym roku. Przy tak wielkiej potrzebie i przy tak wielkim wysiłku wysuniętym przez tak wielu ludzi, byłoby to przestępstwem. Prawie wszyscy zgadzają się, że obecny amerykański system opieki zdrowotnej jest dysfunkcyjny: jest zbyt kosztowny, zbyt niepełny i zbyt podatny na możliwe do uniknięcia uchybienia pod względem jakości opieki. Prawdziwy środek wymagałby poważnych zmian w finansowaniu i organizacji opieki; takie zmiany mają obecnie niewielkie poparcie ze strony polityków lub opinii publicznej. Ale trzeba zacząć.
Chociaż kompleksowa zmiana prawdopodobnie nie będzie możliwa w tym roku, należy wprowadzić i można wprowadzić kilka szczegółowych reform: utworzenie giełd ubezpieczeniowych, eliminacja lub ograniczenie zwolnienia podatkowego z ubezpieczenia zdrowotnego sponsorowanego przez pracodawcę, powołanie komisji eksperckiej do opracowania zmian w sposób, w jaki Medicare płaci usługodawcom, oraz zapewnienie zapewnionego finansowania dla quasi-niezależnego instytutu oceny technologii. Każda z tych zmian ma duże prawdopodobieństwo, że zrobi coś dobrego. Wzięte razem wzmacniają się nawzajem i stanowią podstawę dla dalszych reform.
Giełdy ubezpieczeniowe łączące firmy ubezpieczeniowe i potencjalnych nabywców mają niższe koszty administracyjne niż system, w którym wielu sprzedawców i kupujących ubezpieczenie musi zawrzeć odrębne umowy. Wymiany są szczególnie cenne dla indywidualnych nabywców, dla osób prowadzących działalność na własny rachunek i dla małych firm; byłyby również doskonałą alternatywą dla ubezpieczenia sponsorowanego przez pracodawcę. Aby odnieść sukces, giełdy muszą przyciągnąć dużą liczbę zarejestrowanych osób – zarówno osoby zdrowe, jak i chore – i muszą posiadać zasady dostosowywania ryzyka, aby chronić firmy ubezpieczeniowe, które rejestrują nieproporcjonalną liczbę chorych beneficjentów.
Giełdy ubezpieczeniowe, które przyciągają dużą liczbę uczestników, korzystają z efektu skali, eliminują koszty brokerów i mogą oferować szeroki wybór polis ubezpieczeniowych. Z punktu widzenia firm ubezpieczeniowych dobrze funkcjonująca wymiana jest korzystna, ponieważ pozwala na dodawanie dużej liczby klientów przy stosunkowo niskich kosztach. Alain Enthoven zwrócił uwagę, że federalny program świadczeń zdrowotnych dla pracowników jest rodzajem wymiany ubezpieczeń1. Chociaż nie nazywa się go giełdą ubezpieczeniową, działa podobnie do jednego i dobrze funkcjonuje zarówno dla pracowników rządowych, jak i firm, które je ubezpieczają. System emerytalny pracowników publicznych Kalifornii (CalPERS) pełni podobną funkcję dla pracowników stanu Kalifornia i samorządów.
Objawienie, że najlepsi szefowie Goldman Sachs otrzymują bezcłową polisę ubezpieczenia zdrowotnego za 40 000 $ rocznie, podkreśla to, co jest prawdopodobnie najbardziej regresywną cechą całego federalnego kodu podatkowego: zwolnienie z podatku składek pracodawcy na składki na ubezpieczenie zdrowotne
[przypisy: wyrostek haczykowaty, dyżury aptek wołów, rzadkie choroby genetyczne spis ]

Powiązane tematy z artykułem: dyżury aptek wołów rzadkie choroby genetyczne spis wyrostek haczykowaty